מערך פעילויות |
|||||||||||||||
קומונרים ומדריכים יקרים, לפניכם הצעות שונות לפעילויות שמטרתן חשיפה לצרכים המיוחדים שיש לבעלי מוגבלויות שונות: מטרות: · החניכים יכירו את המוגבלויות השונות שיש. · החניכים יתנסו במוגבלויות השונות הקיימות לאנשים עם מוגבלויות. · החניכים יחשבו כיצד ניתן לשלב חניכים עם מוגבלויות אצלם בשבט. רציונל: החניכים יעברו בין דוכנים שונים הממחישים מוגבלויות שונות ואחרי כל התנסות יחשיבו כיצד ניתן לשלב חניך עם מוגבלות כזאת בשבט (ע"י פתקי סיטואציות שונות). (לא חובה לעשות את כל הדוכנים- בהתאם לסניף ולצרכיו). דוכנים לפי המוגבלויות השונות: 1. לקות ראיה. 2. לקות שמיעה. 3. נכות פיזית (CP וכדו'). 4. לקות למידה (דיסלקציה, דיסקלקוליה, הפרעות קשב וריכוז). 5. מוגבלות שכלית. 6. אוטיזם/ הפרעת תקשורת. ב. שיחה עם הורה לילד עם מוגבלות/ הצגה הממחישה מוגבלויות (מתאים בעיקר לשבטים גדולים/ חב"ב): מטרות: · החניכים יכירו את המורכבות של ילד עם מוגבלות ושל הגידול שלו. · החניכים יבינו את החשיבות שבקבלה ובשילוב הילד עם המוגבלות בחברה. · החניכים יחשבו כיצד הם יכולים להגביר את המודעות לאנשים עם מוגבלויות בחברה (במשפחה, בבית הספר, בשכונה ועוד). רציונל: * החניכים ישמעו שיחה מהורה לילד עם מוגבלויות , על המורכבות שבגידול ועל החשיבות שבשילוב. * החניכים יצפו בהצגה הממחישה את המורכבות של אנשים עם מוגבלות ועל חשיבות השילוב שלהם בחברה. לאחר מכן, המדריכים יערכו דיון- הסקת מסקנות מהשיחה וחשיבה משותפת כיצד אפשר להגביר את המודעות לאנשים עם מוגבלויות. *** שימו לב, השיחה/ ההצגה חייבת להיות בתיאום עם רכזת צמי"ד בתנועה. *** ג. פעולה עיונית להעלאת המודעות: מטרות: · החניכים יכירו בכך שלכל אדם ישנם יכולות לצד מגבלות וקשיים. · החניכים יבררו את מקומה של החברה בהדגשת היכולות של חברי הקבוצה ובהתחשבות בקשייהם. · החניכים יתנסו בחשיבה על הצרכים המיוחדים של כל חניך ועל הדרכים להעצמת יכולותיו וכישרונותיו. רציונל: המדריכים יעבירו פעולה עיונית לחניכים בנוגע לשילוב חניכים עם מוגבלויות.
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||