עם כל זה אחכה לך, אחכה לך, אחכה לך

כ"א תמוז ה'תשע''ד 07:00

הלכה- בילוי בימי בין המצרים

האם מותר ללכת לבֵרֵכה ב'שלושת השבועות?'

יש אומרים שצריך להימנע מטיולים ומרחצה בים או בבֵרֵכה ב'שלושת השבועות' כדי למעט בתענוג בימי בין המצרים.

נוסף על כך, ימים אלו הם ימים מועדים לפורענות וצריך להימנע בהם מדברים שיש בהם סיכון.

אולם להלכה אין איסור לטייל ולרחוץ בים ובבֵרֵכה, מפני שמה שאמרו חז"ל למעט בשמחה הוא מראש חודש אב.

לפני כן אין איסור לעשות דברים שיש בהם הנאה ותענוג, ויש להימנע רק מאירועי שמחה מיוחדים כגון מסיבות, קונצרטים וריקודים.

לפיכך מותר לטייל, לרחוץ ולנפוש בבית מלון עד סוף חודש תמוז.

ביחס לחשש מדברים שיש בהם סכנה, אין מדובר בחשש כזה שבגללו צריך לבטל טיולים וכדומה.

כאמור, כל השנה צריך להיזהר מעשיית מעשים מסוכנים, ובימים אלו ראוי לנקוט יותר זהירות.

(מתוך 'פניני הלכה', זמנים ח, ו)

 


 

סיפור לשבת- עם כל זה אחכה לך, אחכה לך, אחכה לך

סיפרה ד”ר רות רוכלברג: סטודנט צעיר מבית חרדי, שעזב בהדרגה את היהדות, למד אצלי במסגרת קורס באוניברסיטה.

הוא חש שהיהדות זרה לרוחו, שאין לו עניין לא ביהדות ולא ביהודים, ולכן חשב לעזוב את הארץ .

יום אחד אמרתי לו: “ראה, ישנן שאלות שאני אינני יכולה לענות עליהם, אולם הרב שלי יוכל לענות לך”. הצעתי לו להיפגש עם הרב צבי יהודה והוא הסכים לכך.

הבחור שטח בפני הרב נקודות מספר שהטרידו אותו. הרב קלט אותו מיד .הוא האזין לו במלוא הקשב, ותוך כדי שיחה אחז את הבחור בשתי כפות ידיו האוהבות והחמות.

כל שאמר לבחור היה משפט אחד, אותו אמר במילים החודרות ללב: “צביקה! ואף על פי שיתמהמה – עם כל זה אחכה לך, אחכה לך, אחכה לך”.

כך אמר לבחור שוב ושוב. בכך הוא נתן לו תחושה שיציאתו מהארץ הנה ארעית, היא אינה סוף הדרך, אלא הוא תמיד יהיה קשור ושייך.

אותו בחור יצא מהרב כשכל כולו התרוממות הרוח. הוא חש שהרב הבין את שורש נשמתו.

הוא נסע לחוץ לארץ, שהה שם זמן מועט, אך שמע כל הזמן את קולו של הרב מהדהד באוזניו: “אחכה לך, אחכה לך”.

קולו של הרב הוא שהחזירו לאחר תקופה קצרה ארצה, וקול זה הוא שהחזירו לקרבה מחודשת ליהדות.

 


 

הרב ישראלי זצ"ל, תולדות חיים וסיפורים - בסיומו של המסע

השבת אנו מסיימים ב"ה את ספר במדבר, הספר הרביעי בחמישה חומשי תורה.

בכל סיום אנו אומרים: "חזק חזק ונתחזק". מכך אנו לומדים שיש צורך בהתחזקות כפולה – חזק ונתחזק.

מהי ההתחזקות הכפולה? החיזוק הראשון הוא חיזוק הגוף, להיות עם חזק וגיבור, בעל יכולת כלכלית וצבאית, כדי שלא נזדקק לעזרתם של אחרים.

אך בכך לא די. כוחו של ישראל איננו רק בגבורתו הפיזית אלא בעיקר בגבורתו הרוחנית. בלי גבורתנו הרוחנית כל הכוח הפיזי איננו שווה .

בפרשת השבוע אנו קוראים את הסיכום של המסעות הרבים שעברו ישראל בכל שנות נדודיהם במדבר.

מה אנו לומדים מתיאור כל המסעות? על המסעות כולם נאמר שהיו "על פי ה'" (במדבר לג, ב),

מכך אנו לומדים כלל חשוב: אנו מאמינים שה' משגיח עלינו לאורך כל שנות ההיסטוריה.

כשאנו לומדים על ההיסטוריה של עם ישראל אנו לא לומדים רק על מה שהיה בעבר, אלא אנו לומדים כיצד לחיות היום לאור מה שעברנו פעם .

חיינו הם חוליה בשרשרת ארוכה, ועלינו ללמוד שבזכות מסירות הדורות שקדמו לנו ובזכות השגחת ה' עלינו זכינו להגיע למקומנו היום ;

בזכות המסעות של ההורים, של הסבים והסבתות ,ובזכות המסעות של כל הדורות, שהיו כולם -"על פי ה."'

דרג את הכתבהדירוג כתבה עם כל זה אחכה לך, אחכה לך, אחכה לך: 0
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
ללא מדרגים

עוד בלימוד 'חופשי בארצנו'

אתר נגיש
עבור לתוכן העמוד