• בשביל הנשמה

תרבות של צניעות: החיים על פי יוגורט

ט"ז תמוז ה'תשע''ג 07:00
תרבות של צניעות: החיים על פי יוגורט

"כמה הבדל יכול להיות כבר בין יוגורט ליוגורט? לכן צריך כל יצרן להמציא ליוגורט שלו שם כדי לייחד אותו מכל יוגורטי תבל. כך הגענו אל המותג ... מכיוון שכל היוגורטים שווים, צריך לעצב למותג אישיות משלו, 'משהו' משלו שאין לאף מותג אחר. כאן ממריא דמיונם של הפרסומאים לגבהים. הם יקראו למוצרים הזהים לגמרי בשם מוצרט, שקספיר או ז'וזפין, הם ייצרו אסוציאציות ליוקרה (ורסיי, בקינגהם), למנוחה מאושרת (קאריביים, הוואי), הם ירמזו לנעורים, לכוח, ליופי – וכך יזכה היוגורט לאישיות קוסמת שכולה שלו..." (ד"ר דניאל שליט, ספר הקניון, עמ' 47)

***

נשמע מצחיק?!

אז איך אנחנו, הקונים, נופלים בכל זאת בפח הזה?

האם אנחנו עד כדי כך טיפשים לקנות את השטויות שמאכילים אותנו הפרסומאים? יהיו שיגידו בפשטות – כן! אבל הסיבה לכך עמוקה מאוד, ועל הסיבה הזאת 'מנגנים' כל אנשי הפרסום.

כולנו מחפשים להיות שייכים למשהו גדול יותר; כולנו מחפשים הערכה, ביטחון, התרגשות. משהו שיוציא אותנו מן הדמות האפורה והשגרתית שלנו. מובן שאף אחד מהדברים הללו לא נמצא בידו של איש פרסום כלשהו בעולם. אלא מה? הוא כן יכול להעניק לנו את התחושה ש'כאילו' יש לנו את זה. כך אנחנו קונים נעלי ספורט שאיזה שחקן כדורסל מה-N.B.A נועל, ולא רק בגלל שזאת נעל טובה יותר... נקנה מוצר שנתפס בעינינו כצעיר ורענן כי הוא יוצר אצלנו תחושה שאנחנו כאלה.

אבל כדי לחיות באמת, צריך להפסיק לחיות בדמיונות. כדי להצליח, למשל, לא מספיק לאכול צלחת קורנפלקס. צריך להתאמץ. ו...אל תגלו לאף אחד, אבל טעם החיים הוא לא קוקה-קולה...

תרבות הפרסום עובדת בעיקר על הדמיון שלנו, גורמים לנו לדמיין שמותג מסוים מעניק לנו זהות. אבל מי שריק מבפנים, לא ימצא את טעם החיים בשום משקה או בגד. אם נרגיש שווים מבפנים – לא נצטרך שום מותג שיאשר את זה. כדי להרגיש שווים צריך למלא את החיים בתוכן. עשייה משמעותית תוציא אותנו מהשעבוד לאופנה שמכתיבה לנו מה לאכול, איך להתלבש ומה לומר.

כדי שנהיה שווים באמת.

 

שאלה:

? מה גורם לכם להרגיש בעלי ערך? אילו תכונות/ מעשים חיוביים שלכם גורמים לכם להרגיש שווים ומלאים בתוכן?

דרג את הכתבהדירוג כתבה תרבות של צניעות: החיים על פי יוגורט: 4 כוכבים
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
8 מדרגים

עוד באותו נושא

אתר נגיש
עבור לתוכן העמוד