כניסה לרשומים

   :
 
להרשמה  |  שכחתי סיסמא
שמיים
כתוב כתבה
מגזין שמים

דרגות באתר 'שמים'

עורך

כתב בכיר

כתב צעיר בכיר

כתב פעיל

כתב צעיר פעיל

כתב

כתב צעיר

טור אישי

טור אישי צעיר

גולש

גולש צעיר

 

 

 

 

 

 

 

כתבה מרכזי: השם [החדש] הוא המלך!

תקציר

בשונה מכתבות רגילות, בשל ענייני דיומא, מצאנו לנכון להביא בפניכם שלושה מאמרים שונים בנושא השם החדש. איחוד, שינוי, עצמאות וגאוות יחידה- בואו לקרוא ולהביע דעה!

גם כשתהיה זקן בעוד 80 שנה
גם כשתהיה כפוף בעזרת הנכדה הקטנה
גם כשכבר לא תוכל לראות בלי משקפיים
גם כשתתחיל לשכחו איפה הנחת את השיניים
גם כשלגמריי תשכח מקומות אירוכים ואנשים שלמדו איתך בכיתה
תמיד תזכור מיד
באיזה שבט אתה!'
[אורי אורבך]


 

שם חדש- על שום מה?
צורית שליכטר, הרא"ה בית שמש

ציטוט נבחר: לא אכפת לי איזה שם ירשם לי על הקפוצ'ון. אבל ממש אכפת לי אם מה שכתוב יהיה סמל לאחדות, או עוד פירוד קטן בעמ"י שמוביל לפירוד גדול

ראשית: חשוב לי לומר שאני אריאלניקית גאה! אחותי מדריכה, אחותי ואחי הצעירים גם חניכים (שורשים, ניצנים). ואני עוד רגע בשבט החדש...
ואת האמת? לא אכפת לי איזה שם ירשם לי על הקפוצ'ון. אבל ממש אכפת לי אם מה שכתוב יהיה סמל לאחדות, או -אני ממש מקווה שלא- ...עוד פירוד קטן בעמ"י שמוביל לפירוד גדול, וגדול, וגדול...
קראתי היום שאתם רוצים לקרוא לשבט שלי בשם שונה. ואם ח"ו זה יקרה- זה ממש לא יוסיף לי גאווה. אולי ההפך.
יש לי חברות בבני עקיבא ובעזרא, ואני חברה טובה שלהם בלי להתייחס לשם של השבט שלהן, או לתנועה בה הן לוקחות חלק.
עם ישראל, בעיקר בתקופה הזאת, חייב לשמור על כל חוט קטן שמחבר בין הקרעים שלו; "דתיים", "חילונים", "חרדים", "ימנים", "שמאלנים", דוסים או לא, בני עקיבא או אריאל או עזרא או...
בסך הכל שם, אתם חושבים, מה זה משנה?
אבל הרי כל פירוד קטן גרם לפירוד גדול יותר.
"חשבתם פעם על האבסורד הזועק לשמיים בכך שחברי שבט הגבורה בתנועת אריאל מכונים כך לכבוד שנת השמונים לתנועת בני עקיבא?"
רגע, ומה רע בכך? גבורה זה שם כמו "איתן", ויש משהו רע בזה?
דבר ראשון- רוב האנשים לא יודעים בכלל שזו הסיבה.
דבר שני- מה, זו בושה? אז מה אם בשם היפה, "גבורה", שמביע את החוזק של עם ישראל לאורך הדורות, חוזק שבזכותו יש לנו עם, מדינה, וכן- גם תנועות נוער- אז מה אם זה מזכיר שבני עקיבא היה בן 80? בסופו של דבר אנחנו התפלגנו מהם, לא?!
וזה שעזרא משתמשים בשמות שונים, זה אומר שזה טוב? ממש לא!
וגם הנושא לחודש אירגון- הרי יש לנו אותם ערכים, לא? בני עקיבא יכלו לעשות נושא כמונו של בית המקדש למשל וזה לא היה מעורר התפעלות, ויש בינהם, רבים אפילו, הלומדים את תורת הרב קוק ואוהבים אותו.
אנו באותו עם בסופו של דבר, ואם תרצו או לא- בין התנועות הבדלים ממש קטנים. גוש קטיף, ביהמ"ק, עמ"י, אתחלתא דגאולה- כל הכותרות האלה הן אותו דבר אצלנו ואצלהם.
אז נכון שאנו תנועה נפרדת, ויש עוד מספר הבדלים פחות בולטים, אבל ההיסטוריה הוכיחה את עצמה. אם מישהו מנסה להתפרד מהרוב, זה אף פעם לא נגמר בטוב.
רק שנאת חינם.
אה, זה גם משהו חשוב לתנועה? לא?..
רציתם שנקרא ונגבש דעה? גיבשתי ואני אומרת את דעתי.
ולא נראה לי שיש צורך להסביר מה זו אחדות, עם ישראל, לתנועת אריאל, תנועה עם ערכים, שכל כך הערכתי. ואני רוצה להמשיך להעריך. באמת רוצה.
האם תהיה לי סיבה?
שנה שעברה ביקשתם שנצביע, והתוצאות- ראיתם. רובנו רוצים להישאר עם אותו שם. ועכשיו, אחרי שראיתם שדעת רוב התנועה שונה מדעתכם- אתם מחליטים לעשות שינוי בלי להתחשב בנו, חניכי ומדריכי התנועה?
לא חבל?...

בתקווה להבנה ולהקשבה
ובצפייה לבנין אריאל,
צורית שליכטר
סניף רמב"ש


 

תנועה חזקה- שם עצמאי!
נטע אסיף, מדריך באריאל בנים קדומים

מי שלא מרגיש גאוות יחידה בכך שהוא חלק מתנועת אריאל באמת שלא חייב להיות כאן.

חבר'ה, התבגרנו.

מתנועה קטנטנה של 5,000 חניכים הפכנו תוך מספר שנים לתנועה רצינית וגדולה של 13,000 חניכים והצמיחה נמשכת. מתנועה שהיא "בני עקיבא נפרד" הפכנו לתנועה הנושאת אמירה גדולה של חיי תורה. עוד ועוד סניפים נפתחים, והביקוש עולה על ההיצע. התנועה הולכת וגדלה בקצב מדהים, סתם לשם המחשה, במהלך השנה האחרונה גדלה תנועת אריאל ב30%(!!) ולשם השוואה תנועה ממוצעת צומחת ב4% בשנה בערך. אנחנו הופכים אם נרצה או לא נרצה לתנועה משמעותית גדולה וחזקה מאד.

לשם השלמת התהליך הזה דרוש שינוי אחד, שבכוחנו לעשות. כל השנה הוא עולה לדיון ונדחה בשלב מסוים. לא עוד. הפעם עושים את זה.

מחודש ארגון הקרוב, על גב הקפוצ'ונים של חברי השבט החדש יהיה מודפס שם שיקבע על ידי תנועת אריאל. הפעם נלך על זה עד הסוף.

לדוגמא, חשבתם פעם על האבסורד הזועק לשמיים בכך שחברי שבט הגבורה בתנועת אריאל מכונים כך לכבוד שנת השמונים לתנועת בני עקיבא?

נכון, אני יודע חלקכם בוודאי חושבים ש..מה עם האחדות ואהבת ישראל, הרי אנחנו לא שונאים אף אחד! ולמה צריך עוד פילוג והאם כלום יקחו חלק במהלך הזה? ומה אכפת בכלל השם? כולה כתובת אש וקפוצ'ון..

אז זהו שלא.

בואו נספק כמה הסברים:

1. יש הבדל תהומי בין אחדות לאחידות. אם אני נושא שם אחר על גב הקפוצ'ון שלי זה לא אומר שאני לא דוגל באהבת חינם ואחדות. בני עקיבא-כבודם במקומם מונח, הם יהודים יקרים עם זכויות רבות מספור ועל אף שאנחנו חולקים עליהם אידאולוגית מחלוקת חריפה אנחנו לא מתנגדים לאנשים עצמם ולא שונאים אף אחד חלילה. אנחנו פשוט רואים עצמנו כתנועה עצמאית עם זכות הגדרה עצמית שמתבטאת בה-כ-ל. למי שלא יודע גם בתנועת עזרא הקטנה מתנועת אריאל, ישנו שם אחר לשבט החדש.

2. אנחנו מובילים כאן מהלך. מי שלא מרגיש גאוות יחדה בכך שהוא חלק מתנועת אריאל באמת שלא חייב להיות כאן. אנחנו תנועה חזקה, עצמאית, גדולה ובוגרת שהעובדה שאין לה שם חדש משלה מאד לא מוסיפה לא כבוד. אין סיבה שלא נעשה את זה.

3. שם התואם את נושא חודש ארגון התנועתי הוא אמירה. בדיוק כמו סמל, חולצתנועה והמנון. ו,לכל רודפי האחדות שביננו, למה שלא ניקח גם את נושא חודש ארגון של בני עקיבא? למה זה שונה מהשם החדש?

חבר'ה, השם הזה הוא השלמת מהלך. מהלך של בניית גאוות יחדיה וזהות עצמית לתנועה. בסמנריון ההדרכה שאל משה גוטסמן את המדריכים, מי חושב שתנועת אריאל היא בעצם בני עקיבא נפרד, רובם הגדול של המדריכים לא הרים את היד. ויש בכך אמירה. אנחנו תנועה עצמאית ורצינית שמסוגלת לעמוד בעצמה. בואו נשלים את המהלך הזה, ועכשיו. בואו ניקח אחריות על התנועה שלנו, בואו נהיקח אחריות על עצמנו.

אריאל-קדימה ליותר.


 

השם אחד

מוריה אדלר, בוגרת התנועה


ציטוט נבחר:
'ואולי, בעוד כמה שנים, נזכה לערוך השבעה כלל-שכבתית, בתאריך אחד, לכל בוגרי כיתות ט' בכל תנועות הנוער, ברחבת ביהמ"ק בעז"ה.'
כמו שכולנו בטח יודעים,
במקומות רבים ישנם חילוקי דעות קשים בין שלושת התנועות- וגרוע מכך, לעיתים נוצרות אף מלחמות-סניפים ממש.
בעיני, באופן אישי כמובן, כל המלחמות האלו מיותרות. שלושת התנועות חשובות, שלושת התנועות מועילות, שלושת התנועות עושות עבודת קודש ומקדשות שם שמיים ומוסיפות טוב בעולם- ולכל אחת דרך קצת אחרת, ולכל אחת קהל יעד קצת שונה. ולא ניכנס לזה כעת, כי לא בזה רציתי לעסוק.

בטוחני שכולכם שמעתם, מפעם לפעם, דעות שונות בנושא שמותיו של השבט החדש.
אלו טוענים שצריך לשנות, אלו טוענים שצריך להחליף, גאוות יחידה, לא גאוות יחידה..

בעיני, כבוגרת פעילה, שם השבט מהווה חלק חשוב בחיים; בגילאי התיכון פחות- מכיוון שע"מ להשתייך לשכבת גיל זו או אחרת מספיק להגיד באיזו כיתה אתה לומד- אולם, בגילאים שאחרי התיכון ומעלה- קשה מאוד להסביר 'בן כמה אתה', ובד"כ הדרך היעילה ביותר היא- לפי שם השבט.
אני מאמינה שהתשובה הזאת נכונה וחשובה מאוד; והיא רק מוכיחה עוד יותר עד כמה תנועות הנוער תופסות מקום משמעותי בחיים שלנו, ב"ה, גם אחרי השנים של הפעילות בסניף, ההדרכה וההגשמה המוגדרים.

המצב כיום, כידוע, הוא שבנ"ע מחליטים על שם חדש; אריאל 'מעתיקים' את השם, בשבת שאחרי שבת אירגון דבנ"ע, ועזרא מפתיעים בשם חדש באזור ל"ג בעומר.
ובכל שנה קמים חבר'ה, ומערערים על המצב: למה שאריאל לא יעשו שם משלהם? למה שעזרא לא יצטרפו לציבור ויכניסו עצמם לשם הנפוץ?

והנכון בעיני, הוא לפעול ביחד לקידום שם משותף לשלושת תנועות הנוער. שם שיבטא את המהות הכללית שלנו כציבור דתי לאומי- ויקבל משמעויות שונות בתנועות השונות, בנוסף.

ואולי, בעוד כמה שנים, נזכה לערוך השבעה כלל-שכבתית, בתאריך אחד, לכל בוגרי כיתות ט' בכל תנועות הנוער, ברחבת ביהמ"ק בעז"ה.
גם לכם יש מה לומר?
רוצים לעזור לשנות?
צרו קשר!
Moriahad@gmail.com

דרג את הכתבהדירוג כתבה כתבה מרכזי: השם [החדש] הוא המלך!: 4 כוכבים
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
8 מדרגים
תגובות
מס. התגובהתוכן התגובה
2. דיקלה (ט' חשון ה'תשע''ג 12:29)
3. 
מסכימה בהחלט עם מוריה. אין שאלות בכלל
צפורה שרייבר כפר גנים כבוד ועוצמה!! (כ"ב חשון ה'תשע''ג 17:27)
4. שירה יניר (כ"ז חשון ה'תשע''ג 22:35)

עוד בגיליון תשרי-חשוון תשע"ג

עבור לתוכן העמוד