בשביל התקווה של מחר- לוקחים אחריות על היום (פעולה)

בשביל התקווה של מחר- לוקחים אחריות על היום (פעולה)
נושא: עם ישראל, בין אדם לחברו, קורונה
תת נושא: אחדות וערבות, אחדות וגיבוש, פעילויות בזמן קורונה
קטגוריה: משחק, מקור, סרטונים, סיפור או משל
גיל: גלעד-הראל (ג-ה), נווה-נחלה (ו-ח), חב"ב (ט ומעלה)
רמת פעילות-: עמוקה, קלילה
האחריות והשליחות של כל אחד מאיתנו בתקופת הקורונה.

מתאים ל:   יום חול

 

 

 

עמודים נוספים שיכולים לעניין אותך:

למה אני? לקיחת אחריות אישית וכללית (פעולה)

איך לתקן את העולם?

 

 

 

לצפיה בפעולה  

לצפיה בפעולה  

  • החניכים יקחו אחריות וישמרו על ההנחיות, מתוך הבנת הערך והצורך בשינוי.
  • החניכים ילמדו על "ערבות הדדית", ומתוך הבנת ההשפעה של כל אחד מאיתנו על השרשרת האנושית, יובילו שינוי במעגלים הקרובים.
  • החניכים יבינו את חשיבותה ועוצמתה של ה אחדות . במישור הטכני והמהותי.
  • החניכים ידונו בשליחות שלנו בת קופה המיוחדת הזו. מה הקב"ה רוצה ללמד אותנו ממגפת הקורונה, ואיפה כל זה נכנס בתוך תהליך שמרומם את העולם לבניין אריאל . על בסיס דיון זה השבט יקבל על עצמו קבלה שבטית מסוימת, להתקדם ביחד.
  • החניכים יצאו בסוף הפעולה עם תוצר, המבטא את ערכים אלו ואת השמירה על ההנחיות.

 

 

 

דבר המזכ"ל למדריך:

מדריכים יקרים,

מלחמת לבנון השני יה - 34 ימים של לחימה עיקשת.

אלפי טילים שנוחתים על העורף. קרבות עקובים מדם בחזית.

112חיילים שנפלו ועוד 44 אזרחים .

סה"כ מחיר הדמים 156 הרוגים !

בשבוע האחרון נפטרו במדינת ישראל 190 אנשים מקורונה...

בכל השנה אנו עסוקים בקטל בדרכים, התאונות שנגרמות מהסחות הדעת,

השימוש בנייד, אי ציות להוראות הבטיחות וחוסר השקעה בתשתיות .

בכל יום בממוצע נהרג אדם אחד בתאונת דרכים. כ360 בשנה!

ובחודש האחרון נפטרו 619 אנשים מקורונה .

כתנועה שעסוקה כל היום בהוספת חיים בעולם. חיים רוחניים. עם משמעות ותוכן.

תנועה שמשקיעה בשביל שלאנשים שחיים סביבנו יהיה טוב, באלפי מעשי חסד.

בהובלת גרעיני העשיה, החב"ב, פרויקט ארז וחניכי חבריה א'.

אנו חייבים להתגייס למערכה להצלת חיים במדינת ישראל.

אין לנו את הפריווילגיה לחכות מאחור ולהמתין שאחרים יעשו את עבודתם .

המלחמה בקורונה דורשת את ההתגייסות של כולנו .

כל אחד מאיתנו חייב קודם כל להקפיד ולשמור על ההנחיות בעצמו, לדאוג שכך יפעלו גם בני

משפחתו, חניכיו, החברים והסביבה הקרובה. זה שרשרת של ערבות הדדית.

שרשרת שמצילה חיים בצורה הכי פשוטה של המילה.

זה בכוחנו! זו חובתנו וזו האחריות שלנו.

ביחד ננצח את הקורונה .

 

 

  • ציוד נדרש (לכל חניך)- פתק אחד בצבע לבן ופתק אחד בצבע שחור.
  • תגמול- פרס קטן לכל השבט ופרס גדול לאחד החניכים. (בפועל יהיה שימוש באחד מהם)

  

  

*הערה- ניתן לחלק את הפעולה לשתי פעולות, "סור מרע" ו"עשה טוב".

 

 

חלק א'- סור מרע:

בחלק זה נעסוק בחובותינו ובתפקידנו במניעת התחלואה והבעיות הנובעות ממנה.         

 

 

 

  פתיחה+ דיון קצר כללי על מגפת הקורונה.       

  פתיחה+ דיון קצר כללי על מגפת הקורונה.       

בפתיחת הפעולה, נשאל לשלום החניכים, ומיד נפתח בדיון:

  • האם אתם שומרים על הנחיות משרד הבריאות?
  • האם האנשים סביבכם שומרים על ההנחיות?
  • מה אתם מרגישים בנוגע להנחיות למגפה?

נשתף אותם בסקירה קצרה של הנתונים במגפה, בסכנה הגדולה, ובהשלכות שלה.

 

 

 

הבנת הצורך בשינוי, בלקיחת אחריות, ובערבות הדדית.

לאחר שהבנו את השלכות של המגפה, נגיע ביחד למסקנה שיש צורך בשינוי. נדבר עם החניכים על ש"אין הדבר תלוי אלא בי", ועל שאנחנו חייבים לקחת אחריות ולהקפיד על ההנחיות.

נשחק משחק "ערבות הצבעים"

מהלך המשחק- לכל חניך יש 2 פתקים ביד, אחד שחור ואחד לבן.

נסביר לחניכים:  ב”שלוש ארבע ו..." של המדריך כל חניך מציג למצלמה את אחד הקלפים. מותר לכם לתכנן בניכם לפני המשחק איזה קלף כל אחד מציג.

אם כל החניכים מרימים את אותו הצבע, כולם מקבלים פרס קטן (נא לציין את הפרס הקטן שהכנתם), אבל אם כל החניכים מרימים את אותו צבע וחניך אחד מרים צבע אחר- הוא מקבל פרס גדול (נא לציין את הפרס הגדול שהכנתם).

נסביר לחניכים על השרשרת האנושית שאנו חיים בה, שכל אחד אחראי לטובת הכלל, ואסור לחשוב רק על עצמינו.

   

   

הכוח שיש בכל אחד להשפיע וליצור שינוי.

אחרי שהחניכים לקחו אחריות, נדבר עם החניכים על הכוח שיש לכל אחד מאיתנו להשפיע ולשנות את החברה, כמובן מתוך ענווה גדולה.  

נצפה בסרטון מנהיגות

 

ולאחר שהחניכים הבינו את כוחם להשפיע, נחליט ביחד שכל אחד נותן מעצמו כדי להשפיע על המעגלים הסובבים אותו.

אחדות .

בשלב זה, נספר לחניכים שאת הפעולה הזו עובר בימים אלו כל חניך במדינת ישראל. נסביר לחניכים על כוחה וחשיבותה של האחדות. גם במישור הטכני, על גבי ההשפעה על החברה, כשעושים משהו כולם ביחד, הוא הרבה יותר עוצמתי וחזק, אבל יותר מזה במישור המהותי- כוחו של עם ישראל באחדותו! "כאיש אחד בלב אחד".

נצפה ביחד ב סרטון אחדות

 

 

 

חלק ב'

עשה טוב- בחלק זה נעסוק באיך אנחנו יוצאים גדולים יותר מהמשבר הזה.

    

    

מהות ושליחות .

נקדים- אנחנו מאמינים שמכל דבר שקורה בעולם הקב"ה רוצה ללמד אותנו משהו. שנתקדם. הכל לטובה. כל קושי ומשבר, הוא המנוע לצמיחה. ירידה לצורך עליה.

נדון-

מה לדעתכם הקב"ה בא ללמד אותנו ממגפת הקורונה?

אילו דברים טובים גרמה הקורונה?

איפה אנחנו צריכים להתחזק?

אלו אתגרים המגפה מציבה בפנינו?

מהי השליחות שלנו בתקופת הקורונה?

ועל בסיס הדיון, נציע לחניכים לקחת על עצמינו ביחד משימה שתקדם אותנו ואת העולם לבניין אריאל!   

 

 

 

  

  

סיכום ותוצר יחידני.      

בסוף הפעולה, נסכם את הפעולה ונציג בפני החניכים את התוצר הלאומי שכל חניך בארץ מכין כדי לבטא את ערכים אלו ואת השמירה על הנחיות משרד הבריאות.

נבקש מהחניכים להצטרף, להכין את התוצר ולשלוח תמונה.

תוצר לאומי

כמו שאמרנו, בימים אלו כחלק ממהלך גדול של כל תנועות הנוער, כל חניך בארץ עובר את הפעולה הזו.

בכדי שהמהלך יעבור הלאה לכל תושבי ישראל, יעשה רעש וישפיע, הוחלט שכל חניך יצא בסוף הפעולה עם תוצר שמבטא את החשיבות בשמירה על ההנחיות.

נבקש מהחניכים לכתוב על דף את הסלוגן של הקמפיין-

בשביל התקווה של מחר- לוקחים אחריות על היום

הנוער שומר על הבית!

להצטלם איתו ולשלוח למדריך. המדריך ישלח לקומונר, ובעז"ה נעשה מזה משהו יפה וחזק.

 

לצפיה בפעולה

 

 

 

תיוג: קורונה, אחדות, ערבות, גיבוש, ערבות הדדית.

 

 

 

 

 

 

 

  פעולה
דרג את הכתבהדירוג כתבה בשביל התקווה של מחר- לוקחים אחריות על היום (פעולה): 5 כוכבים
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
1 מדרגים
הדפסשלח לחברהוסף תגובההוסף תיוג משלך
אתר נגיש
עבור לתוכן העמוד